Formation of professional and communicative competence of future aviation industry translators as a pedagogical problem

Authors

  • Н. П. Білоус старший викладач кафедри англійської філології та перекладу Національного авіаційного уніве-рситету

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.5.10168

Keywords:

aviation industry, competence, competency-based approach, a translator/interpreter, communicative-ness, professionally important qualities

Abstract

This article reveals the formation of professional-and-communicative competency of future aviation industry translators as a pedagogical issue. The influence of the competency-based approach on the process of a qualified specialist training and on the development of his communicative aptitudes and skills for effective activities in the aviation sphere it studied. The definitive apparatus of the stated issue is also outlined

References

Вища освіта України і Болонський процес: навч. посібник / За ред. В. Г. Кременя; авт. кол. М. Ф. Степко та ін. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2004. – 384 с.

Зеер Э. Идентификация универсальных компетенций выпускников работодателем / Э. Зеер, Д. Заводчиков // Высшее образование в России. – 2007. – № 11. – С. 39–45.

Зимняя И. А. Ключевые компетенции – новая парадигма результата образования / И. А. Зимняя // Высшее образование сегодня. – 2003. – № 5. – С. 34–42.

Ковтун О. В. Комунікативний підхід в організації мовної освіти авіаційних операторів / О. В. Ковтун // Наука і освіта. – 2011. – № 5. – С. 89–94.

Модернізація вищої освіти України і Болонський процес: Євроінтеграція України як чинник соціально-економічного розвитку держави // Вища школа. – 2004. – № 2–3. – С. 97–125

Семигінівська Т. Г. Формування морально-особистісних якостей у майбутніх перекладачів / Т. Г. Семигінівська // Науковий діалог «Схід-Захід» : матеріали II всеукраїнської науково-практичної конференції з міжнародною участю. – Д. : Видавництво «Інновація», 2013. – Ч. 4. – С. 188–191.

Стратегія реформування освіти в Україні: рекомендації з освітньої політики. – К. : К.І.С., 2003. – 296 c.

Формування мовної особистості на різних вікових етапах: монографія / За ред. акад.

А. М. Богуш. – Одеса, 2008. – 271 с.

Shared «Dublin» descriptors for Short Cycle, First Cycle, Second Cycle and Third Cycle Awards [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.jointquality.com/content/descriptors/

/CompleteDublinDescriptors.doc.

Issue

Section

Статті