CRITERIA, INDICATORS AND LEVELS OF FORMATION READINESS OF FUTURE SOCIAL WORKERS TO USING INTERACTIVE TECHNOLOGIES IN PROFESSIONAL ACTIVITY

Authors

  • Л. О. Хоменко-Семенова асистент кафедри педагогіки та психології професійної освіти Національного авіаційного уніве-рситету

DOI:

https://doi.org/10.18372/2411-264X.5.10164

Keywords:

readiness, interactive technology, criteria, indicators, levels of readiness, social worker

Abstract

The article is devoted to actual problem of training future social workers, whose professional level must comply with today’s requirements. The paper discloses the essence of the content of the readiness of future social workers to using interactive technologies in professional work, substantiated criteria, indicators and levels of formation determined readiness

References

Батаршев А. В. Диагностика профессионально важных качеств / А. В. Батаршев, И. Ю. Алексеева, Е. В. Майорова. − СПб. : Питер, 2007. − 192 с.

Діденко О. В. Критерії, показники та рівні сформованості творчості як професійної якості у майбутніх офіцерів-прикордонників / О. В. Діденко // Вища освіта України. – 2007. – С. 218–223. – (Темат. вип. «Вища освіта України у контексті інтеграції до європейського освітнього простору :

моніторинг якості освіти» ; дод. 3, т. 7).

Пометун О. І. Теорія та практика послідовної реалізації компетентісного підходу в досвіді зарубіжних країн // Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / Під заг. ред. О. В. Овчарук. – К. : «К.І.С.», 2004. – 112 с.

Словник-довідник з професійної педагогіки / [за ред. А. В. Семенової]. –Одеса : Пальміра, 2006. – 364 с.

Issue

Section

Статті