ФІЛОСОФІЯ КУЛЬТУРИ ЯК ФІЛОСОФІЯ МОЖЛИВОСТЕЙ: МЕТОДОЛОГІЧНА ПОЗИЦІЯ Г. Г. ШПЕТА

Т. Д. Суходуб

Анотація


У статті актуалізується проблема розуміння культури в контексті феноменолого-герменевтичної методології Г. Г. Шпета (1879-1937). Показано, що «позитивна філософія» (термін Шпета) як «строга» наука є способом обґрунтування сущого, передбачає розуміння філософських істин і за межами пізнання – в досвіді свідомості як єдності «мислення» і «сенсу». Зроблено висновок, що розробка «філософії культури» як філософії можливостей базується на шпетівському варіанті феноменології, в якому концептуалізацію отримує соціокультурний вимір буття, що дозволяє виділити в досвіді різноманіття предметностей – соціальних, соціокультурних, етнопсихологічних, художньо-естетичних та інших феноменів. «Спільність» свідомості в бутті культури оформляється через спілкування.

Повний текст: PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Ліцензія Creative Commons
Цей твір ліцензовано за ліцензією Creative Commons Із зазначенням авторства - Некомерційна - Без похідних творів 3.0 Неадаптована

 

ISSN 2412-2157 (Online), ISSN 2411–5606 (Print, VNAU)