ADVERTISING IN THE CONTEXT OF VIRTUALIZATION SOCIETY

Authors

  • Л. А. Ороховська Гуманітарний інститут Національного авіаційного університету

DOI:

https://doi.org/10.18372/2412-2157.21.10673

Keywords:

media culture, mass media, advertising, manipulation of consciousness

Abstract

The article is an analysis of the impact of advertising means of mass media on the individual in order to form needs which really not required or new standards of living for the sake of profit producers of goods and services that transform the value- normative orientation of society.

References

Киреев О. Поваренная книга медиа-активиста / Олег Киреев. – Екатеринбург : Ультра. Культура, 2006. – 296 с.

Винер Н. Кибернетика, или управление и связь в животном и машине // Информационное общество. – М. : АСТ, 2004. – С. 45-220.

Чумаков А. Н. Глобализация. Контуры целостного мира: монография / А. Н. Чумаков. – М. : ТК Велби, Изд-во Проспект, 2005. – 432 с.

Огилви Д. Огилви о рекламе / Огилви Дэвид; [пер с англ. А. Гостева и Т. Новиковой]. – М. : Эксмо, 2011. – 232 с.

Этциони А. Новое золотое правило. Сообщество и нравственность в демократическом обществе // Новая постиндустриальная волна на Западе. Антология / Под ред. В. Л. Иноземцева. – М. : Academia, 1999. – С. 309-336.

Полякова Н. ХХ век в социологических теориях общества / Н. Полякова. – М. : Изд-во «Логос», 2004. – 384 с.

Никифоров А. Л. Структура и смысл жизненного мира человека / А. Л. Никифоров. – М. : Альма-М, 2012. – 280 с.

Панарин А. С. Православная цивилизация в глобальном мире / А. С. Панарин. – М. : Алгоритм, 2002. – 496 с.

Хоркхаймер М., Адорно Т. Диалектика просвещения. Философские фрагменты / Макс Хоркхаймер, Теодор Адорно; Пер с нем. М. Кузнецова. – М.-СПб. : «Медиум», «Ювента», 1997. – 311 с.

Бодрийяр Ж. Система вещей [Текст] / Ж. Бодрийяр; пер.с

фр. и сопровод. ст. С. Зенкин. – М. : Рудомино, 1999. – 222 с.

Ваттимо Дж. Прозрачное общество / Дж. Ваттимо; Пер с ит. Д. Новикова. – М. : Издательство «Логос», 2002. – 128 с.

Бодрийяр Ж. Общество потребления. Его мифы и структура / Бодрийяр Жан; пер. с фр., послесл. и примеч. Е. А. Самарской. – М. : Республика; Культурная революция, 2006. – 296 с.

Кириллова Н. Б. Медиалогия как синтез наук. – М.: Академический Проект, 2013. – 368 с. – (Концепции).

Иваненко Е. А., Корецкая М. А., Савенкова Е. В. Созвездие Горгоны (эссе об эффектах медиа). – СПб.: Алетейя, 2012. – 328 с.

Запесоцкий Ю. A. Современная реклама как институт социально-культурной динамики» // Вопросы философии. – 2013. – № 3. – С. 33-38.

Дери М. Скорость убегания: Киберкультура на рубеже веков / Марк Дери; [пер. с англ. Т. Парфеновой]. – Екатеринбург : Ультра. Культура; М. : АСТ МОСКВА, 2008. – 478, [2] с. – (Philosophy).

Ільїн В. В. Фінансова цивілізація / В. В. Ільїн. – К. : Книга, 2007. – 528 с.

Published

2016-09-05

Issue

Section

Philosophy