Методика обґрунтування порту бункерування суден в рейсі

Ольга Василівна Щербина, Олексій Леонідович Дрожжин, Ірина Ігорівна Тихоніна

Анотація


При експлуатації власного або орендованого флоту перед оператором перевезення постає двобічне завдання: з одного боку перевезти вантаж з порту навантаження в порт призначення безпечним навігаційним шляхом в повному збереженні кількісних і якісних його характеристик, з іншого – постійно підтримувати судно у мореплавному стані. Ефективність перевезення при цьому для перевізника визначається за показником собівартості перевезення, для збільшення якого останнім часом практикують включення в схему руху судна порту добункерування. Завдяки цьому прийому виникає можливість прийняти на борт більшу кількість вантажу при збереженні мореплавності судна. Окрім цього, різниця в вартості паливного бункеру в різних регіонах надає можливість збільшення прибутку від перевезень. Очевидно, що необхідність в дозаправках бункером в портах, які лежать на ділянках траси, виникає на великих морських переходах. Визначення певного варіанту порту бункерування, що визначає загалом й схему руху судна, вирішується розв’язанням двох укрупнених завдань: визначення завантаження судна з урахуванням умов плавання й обґрунтування схеми роботи судна при перевезенні вантажу на напрямку. Таким чином, метою представленої статті є розробка методики обґрунтування схеми роботи суден з можливістю бункерування на маршруті слідування на морській трасі з урахуванням характеру вантажу, що перевозиться. Для апробації наведеної методики були проведені розрахунки на прикладі судна-балкер «Зоя Космодемянська» (дедвейт 49880 т), для роботи на ренжі Одеса-Далянь з зерновим вантажем, значення питомого навантажувального об’єму якого становить 1,2 м3/т. Портами-претендентами щодо добункерування виступили порти Стамбул, Пірей, Коломбо, Сінгапур. Надана в статті методика враховує вплив зовнішніх факторів на кількість вантажу, таких як характеристики району плавання, які в свою чергу впливають на розмір мінімального надводного борту, необхідний для забезпечення безпеки мореплавства

Ключові слова


бункерування; порт бункерування; схема руху судна; бункерне паливо; трапове судноплавство

Повний текст: PDF

Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


E-ISSN 2310-5461, ISSN 2075-0781

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.

Ulrich's Periodicals DirectoryIndex CopernicusDOAJSSMРИНЦWorldCatCASBASEDRIVERНаціональна бібліотека ім. ВернадськогоНауково-технічна бібліотека НАУ