Psychological and pedagogical aspects preparation of future experts in design

Authors

  • S. Zakharovа

DOI:

https://doi.org/10.18372/2415-8151.8.10470

Keywords:

Design, professional education, art school, psychological and pedagogical aspects.

Abstract

Training of the future designers in higher education is a relatively new and rapidly developing field. Profession of the designer is characterized by specificity, which distinguishes it among the engineering and artistic professions, because it combines the material and creative activity.

References

Антонович Є.А. Естетичне виховання молоді засобами народного образотворчого мистецтва. – Івано-Франківськ, 1997.

Аронов В. Петер Беренс – дизайнер // Материалы по истории дизайна: Сборник-хрестоматия. – М., 1969. – С. 66–84.

Бакушинский А. В. Исследования и статьи. – М.: Сов. художник, 1981. – 163 с.

Беспалько В.П. Слагаемые педагогической технологии. – М.: Педагогика, 1989. – 192 с.

Богоявленская Д.Б. О предмете и методе исследования творческих способностей // Псих. журнал. – 1995. №6. – С. 49.-58.

Борисовский Г. Б. Эстетика и стандарт. – М.: Изд-во стандартов, 1983. – 230 с.

Быков В.Н. Научно-технический прогресс и дизайн. В кн.: Научно-технический прогресс и искусство. М.: Изд-во МГУ, 1971.

Прусак В.Ф. Компетентісний підхід до формування системи екологічної підготовки дизайнера // Вісник Національної академії Державної прикордонної служби України. – № 4. – 2011. – С. 24-29.

Оружа Л. В. Розвиток дизайнерської освіти в світі // Л. В. Оружа. - Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова. Серія 5: Педагогічні науки: реалії та перспективи: -К.: Вид-во НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2010. - Вип. 24. - С.168-172

Сидоренко В.Ф. Пути перестройки образования // Техническая эстетика. -1990. -№1. -С.5-7.

Published

2015-06-10

Issue

Section

Статті